پلاکــ هفت


پلاکــ هفت

هستم تا باشم، همین.!


باید حواسمون باشه که هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی، به همون اندازه که از کسی متنفریم، جلوی شخص سومی از اون بدگویی نکنیم.
قطعا (یعنی با احتمالِ بالای 90%، اگر اون شخص سوم در صحت و سلامت کامل عقلی باشه) اولین چیزی که به ذهنش می رسه اینه که بابت هر لغزشش چقدر مستحق بدگوییِ ما خواهد شد پیش شخص سومِ دیگه .
«فک کنم برا این پستِ من یه مترجم در حدِ چِلِنگر لازمه :|»

دسته: {مونولوگ}

  • [ ۹۴/۰۷/۰۹ ]
    [ پلاک هفت ]

نظرات (۱۳)

  • آوو کادو
  • مترجم نمیخواد
    واضح بود
    خب خدارو شکر..:)
  • فاطمه ...
  • واقعا...عین واقعیته
    ممنان بابتِ تایید.. :)
  • آریانا م.ف
  • قبول ندارم در واقع ... یعنی در هر صورت پیش دشمن بدی نمیگم :D بیاییم غیبت نکنیم تا نترسیم:d
    خخخ ولی خوب تایید میکنم همینجوره
    (منم کامنتم ترجمه میخواد:D(
    من گرفتم منظورتو، ولی انصافا اینکه مواظب بود که غیبت نکرد رو 100درصد نمیشه عملی کرد، بالاخره از دستت در میره. :)
  • زهـرا ...
  • نه حله آقا :)
    دقیقا ...
    :دی
  • تب باران
  • سلام علیک
    عید شریف و بزرگ غدیر مبارک
    تازه بگذریم از اینکه تنفر ما بر روی شخص سوم نسبت به شخص دوم بی اثر نخواهد بود .
    تازه به این فرض که تنفر ما کاملا منطقی و درست و صحیح باشد که در حالت هم ابرازش درست نیست چه رسد به اینکه غیر واقع باشد
    بیشتر از اینها باید مراقب ابرازهایمان باشیم
    منطقی و فلسفی گفتی :دی
    یاد درساش افتادم..:دی تر
  • اعصاب من
  • مبحث سنگین بود
    اصن یه وضی..
  • خانم انار
  • + یه احتمال دیگه هم هست که بره چند برابر بدتر از اون چیزی که ما می گیم و بزاره کف دست طرف:))

    عالی بود بسی
    اره والا ترس من یکی از همینه بوده و هست :))))
  • asra ツ..
  • یه دو دقیقه استراحت:|
    حله آقا حله... دی
    بگو بخدا.. :دی
  • asra ツ..
  • بعدا میگم الان بگم میای باز ... دی
    O_o
  • گلسا راد
  • شاعر میفرمان که:
    هرکه عیب دگران پیش تو آورد و شمرد/بی گمان عیب تو پیش دگران خواهد برد
    بعد اون بنده خدا شخص سوم میبینه شما دارین غیبت یکی دیگه رو میکنین و میدونه که لابد عیب خودش را هم پیش دگران خواهید برد پس پیش دستی میکنه و عیب شما رو پیش دگران میبره...این مترجمه بگید بیاد اینم ترجمه کنه بیزحمت
    ^_^
    چِلِنر واجب شدیم :))))))
    راستی چلنگرو که همه میشناسن، نه؟!
  • گلسا راد
  • مرد با اون شیوه ی کلام رسا و با اون صحبت کردن شمرده رو مگه میشه کسی یادش بره-_-
    :))))))))))
  • اعصاب من
  • داداش یقینا قران کتاب جامع و کاملی برای همه دوران هاست!
    اما تفسیر به رای کردن و به هر زمان یه تفسیری ازش کردن درست نیست به نظر من نمی دونم تفسیر نمونه رو در مورد این ایات خوندی یا نه من برات اینجا میذارم
    آیه 24)- نکته دیگرى که در این آیات تبیین شده این است که مى‏فرماید:
     «او کسى است که دست آنها [کفار] را از شما و دست شما را از آنان در دل مکّه کوتاه کرد، بعد از آن که شما را بر آنها پیروز ساخت، و خداوند به آنچه انجام مى‏دهید بیناست» (وَ هُوَ الَّذِی کَفَّ أَیْدِیَهُمْ عَنْکُمْ وَ أَیْدِیَکُمْ عَنْهُمْ بِبَطْنِ مَکَّةَ مِنْ بَعْدِ أَنْ أَظْفَرَکُمْ عَلَیْهِمْ وَ کانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیراً).
    به راستى این ماجرا مصداق روشن «فتح المبین» بود همان توصیفى که قرآن براى آن برگزیده، جمعیتى محدود بدون تجهیزات کافى جنگى وارد سرزمین دشمن شوند، دشمنى که بارها به مدینه لشکر کشى کرده، و تلاش عجیبى براى درهم شکستن آنها داشته، ولى اکنون که قدم در شهر و دیار او گذارده‏اند چنان مرعوب شود که پیشنهاد صلح کند.
     (آیه 25)- در این آیه به نکته دیگرى در ارتباط با مسأله صلح حدیبیه و فلسفه آن اشاره کرده، مى‏فرماید: «آنها (دشمنان شما) کسانى هستند که کافر شدند، و شما را از (زیارت) مسجد الحرام و رسیدن قربانیهایتان به محل قربانگاه باز داشتند» (هُمُ الَّذِینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوکُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ الْهَدْیَ مَعْکُوفاً أَنْ یَبْلُغَ مَحِلَّهُ).
    یک گناه آنها کفرشان بود، و گناه دیگر این که شما را از مراسم عمره و طواف خانه خدا باز داشتند و اجازه ندادند که شترهاى قربانى را در محلش یعنى مکه قربانى کنید.
    این گناهان ایجاب مى‏کرد که خداوندى آنها را به دست شما کیفر دهد                        برگزیده تفسیر نمونه، ج‏4، ص: 483
     و سخت مجازات کند.
    اما چرا چنین نکرد در ذیل آیه دلیل آن را روشن ساخته، مى‏فرماید: «و هر گاه مردان و زنان با ایمانى در این میان بدون آگاهى شما زیر دست و پا، از بین نمى‏رفتند که از این راه عیب و عارى نا آگاهانه به شما مى‏رسید» خداوند هرگز مانع این جنگ نمى‏شد و شما را بر آنها مسلط مى‏ساخت تا کیفر خود را ببینند (وَ لَوْ لا رِجالٌ مُؤْمِنُونَ وَ نِساءٌ مُؤْمِناتٌ لَمْ تَعْلَمُوهُمْ أَنْ تَطَؤُهُمْ فَتُصِیبَکُمْ مِنْهُمْ مَعَرَّةٌ بِغَیْرِ عِلْمٍ).
    این آیه اشاره به گروهى از مردان و زنان مسلمان است که به اسلام پیوستند ولى به عللى قادر به مهاجرت نشده، و در مکه مانده بودند.
    سپس براى تکمیل این سخن مى‏افزاید: «هدف این بود که خدا هر کس را مى‏خواهد در رحمت خود وارد کند» (لِیُدْخِلَ اللَّهُ فِی رَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ).
    آرى! خدا مى‏خواست مؤمنان مستضعف «مکه» مشمول رحمت او باشند، و صدمه‏اى به آنها نرسد.
    و در پایان آیه براى تأکید بیشتر مى‏افزاید: «و اگر مؤمنان و کفار (در مکّه) از هم جدا مى‏شدند (و بیم از میان رفتن مؤمنان مکه نبود ما) کافران را عذاب دردناکى مى‏کردیم» و آنها را با دست شما سخت کیفر مى‏دادیم (لَوْ تَزَیَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَلِیماً).
    درست است که خداوند مى‏توانست از طریق اعجاز این گروه را از دیگران جدا کند، ولى سنت پروردگار- جز در موارد استثنائى- انجام کارها از طریق اسباب عادى است.
    از روایات متعددى که از طرق شیعه و اهل سنت ذیل این آیه نقل شده، استفاده مى‏شود که منظور از آن، افراد با ایمانى بودند که در صلب کفار قرار داشتند، خداوند به خاطر آنها این گروه کفار را مجازات نکرد.
    اقا خیلی مرسی.. :دی
  • Death MJ
  • هرکه عیب دگری پیش تو آورد و شمرد
    بی گمان عیب تو پیش دگران خواهد برد!

    بی ربط نیست !
    نه، راضیم ازت..:)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    CopyRight © 2013-2016 - Design By Pelake7 . All rights reserved

    هدايت به بالاي صفحه