پلاکــ هفت


پلاکــ هفت

هستم تا باشم، همین.!


خیلی وقت پیش یکی از کانال‎ها یه برنامه مستند حیات وحش رو پخش میکرد.
نشون میداد یه گروه محقق یه سری لاشه مرغ رو داخل یه توری گذاشته بودن و چند گودال به فاصله های 10-20 متر از هم حفر کرده بودن(!)
بعد از مدتی یه روباه اومد و کمی بو کشید و یه مقدار این لاشه مرغا رو جابجا کرد و رفت؛ کارشناس تیم روبه دوربین کرد و گفت این الان میره و بقیه گله و دوستاش رو میاره؛ و با استفاده از یه جرثقیل، توری رو جابجا کردن و آوردن تو گودال دوم و استتارش کردن و با یه مایعی، اثر بو رو از مسیر از بین بردن (!)
تقریبا نیم ساعت بعد روباه و 7-8 تا روباه دیگه اومدن سر گودال اول و هرچی گشتند مرغ‎ها رو پیدا نکردن هر چی زمین رو بو کردن فایده نداشت و اون 7-8 تا رفتن و این روباه اولی دوباره شروع به گشتن کرد! جالبیش اینجا بود که هی با سرعت میگشت و بعد سرشو بالا میاورد و به دوستاش که داشتن دور میشدن نگاه میکرد دوباره بو میکشید (!)
اینها با استفاده از سیم کمی روی گودال دوم رو باز کردن تا حدی که روباه مرغا رو دید (!)
این دفعه خیلی جالب بود! روباه یکی از مرغا رو با دندون گرفت و با خودش برد پیش دوستانش که رفته بودن(!)
این تیم کارشناس بعد از اینکه روباه رفت اومدن و دوباره همون کار رو تکرار کردن و توری رو به گودال سوم بردند و دوباره مایعِ از بین برنده بود رو به زمین زدند(!)
روباه و دوستاش دوباره اومدن، هرچی گودالها رو گشتن و هر چی زمین رو بو کشیدن چیزی نبود و دوباره رفتن (!)
روباه اول رو نشون داد که این بار دیگه جست‎وجو نکرد و رفت داخل گودال دوم دراز کشید و به حالت خوابیده موند یه چند دقیقه صبر کردن و دیدن خبری نیست نزدیکش رفتند و چک کردنش دیدن کاملا مرده!!
جالب این بود که لاشه روباه رو به مرکز دامپزشکی بردن و کلی آزمایش کردن دیدن دقیقاً عکس‎ها و آزمایشات نشون میده این حیوون براثر یک شوک عصبی سکته کرده و مرده (!!)
چقدر زشته که انسان به جایی برسه که حیوانات ازش در کرامت اخلاقی پیشی بگیرن(!!!)

باز‎نشر شده از وبلاگ اسبق..

دسته: {داستان}

  • [ ۹۴/۰۹/۰۶ ]
    [ پلاک هفت ]

نظرات (۲۰)

  • مـــیـــمـــ ☺☺
  • :)
    :)
  • 😎😎😎BAHAR 😎😎😎
  • روباه خیلی گوگولیه ❤️
    و باهوش..
  • Mr. Moradi
  • هعی...:(
    ولی ما انسانا چی؟!
    هیچی، از بیکاری زیاد نمیدونیم چیکار کنیم با خودمون..
  • مهرناز .ج
  • بازم به شعور روباه...
    اسمشون حیوونه وگرنه از بعضیا آدم ترن

    +البته می بخشیدا رک گفتم
    لعصابم از دست کارای یه سریا داغونه
    میدونم، خوندم پستتون‎رو..
    از قدیم گفتن یه دیوونه سنگی رو تو چاه میندازه که صدتا عاقل نمیتونه درش بیاره..
  • یک آشنا
  • این مطلب رو تو شبکه اجتماعی خونده بودم - برام جالب بود که برنامش رو ببینم 
    نمیدونید که کدام مستند بود به چه اسمی
    جمله آخر حرف نداشت!!!
    تو شبکه‎های اونور نشون داده..:)
    من خودم کلیپشو خیلی وقت پیش دیدم..
  • پآییــزک :]
  • ای وای :(((
    :(
  • mohsen mhbt
  • چی بگم؟!  :|
    ولی جالب بود :)
    هیچی..:)
    ممنون..
  • gandom baanoo
  • این داستانو آدم هزار بارم بخونه باز کمه...

    کاش بعضیا یاد بگیرن !!!!

    البته اگه یاد بگیرن فکر کنم جمعیت کشور نصف بشه!!! :/

    بند آخرت منو کشته.. :)))
  • mr point
  • اوه مای گاد
    قبلا یه همچین چیزی رو در مورد شیرها شنیده بودم
    ولی در کل جالب بود
    شیرا پیر شدن دیگه از این ماجراها ندارن..
    ممنون..:)
  • الف_لام _ناز :)
  • زیاد جالبه !

    کاش یاد بگیرم ...
    ینی تا این حد اینا باید به ما یاد بدن..
  • خانم انار
  • چه جالب بود رفتارش

    اونوقت ما ها چه راحت به بدترین هامون لقب روباه میدیم!:|
    فرانسه..:دی
  • آوو کادو
  • تازه روباه که همیشه نقش منفی رو بازی میکنه!
    تازه این حیوون بَدَشونه..:))
  • شملیــا ●○●
  • بسی جالب بود :))
    روباه یا فیلمبردار..؟! :|
  • شکیبا
  • : ) بیچاره روباه. من اگه جای آدمی بودم که باعث مرگ چنین حیوونی شده، احتمالا حس عذاب وجدان دیوونم می کرد.

    چند وقت پیش صبح زود از خونه اومدم بیرون. داشتم درس می خوندم و هوا هنوز روشن نشده بود. سرمو آوردم بالا دیدم یه چیزی داره میاد سمتم. فک کردم سگه. بعد که دمشو دیدم به وضعیت جل الخالق دچار شدم و فکر کردم توهم زدم. فکر کردم چون همش سرم تو کتاب بوده همه چیزو بد می بینم. بعد دیدم آقای روبروییم هم نگاش به دم روباهس و دو ثانیه یه بار به صورت علامت سوال به من نگاه می کنه. دلم میخواست برم باهاش حرف بزنم بگم ببخش رفیق که اومدیم محیط زیستتو گرفتیم و فکر می کنیم همه چی حق ماست. جدا الان حیوونا چه حقی دارن؟ دلم واسشون می سوزه.
    اینجا یه جنگل پیش ماست که 2-3 تا روباه داره (آزاد)، اسمشون بد در رفته وگرنه واقعاً قشنگن..:)
  • ❤منتـــظر المـهـدی❤
  • ++....
    ممنانم از شما..
  • اسپریچو !!
  • این همون قضیه اشدا علی الکفار و رحما بینهم هستش:دی
    هان..!
    اره، اسپانیایی صحبت کن، من عربیم ضعیفه..
  • فروردین دخت
  • بیچاره روباه....که تو قصه هامون بهش لقب حیله گر رو دادیم...
    حیله‎گران واقعی یه جای دیگه‎ان..:)
  • روشنا ی صبح
  • حرکت جالبی زده!
    ولی
    از روباه بدم میاد
    یعنی کلا با حیوان جماعت میونه خوبی ندارم :/
    حتی پرنده‎ها..؟!
  • Hossein **
  • عالی بود
    متحیرو متاثر شدم ...
    روباهی که نماد فریبکاری شده در مقابل آدمهایی که ادعای اشرف مخلوقاتی دارن

    روباه صفتی هم بد نیست..:)
    ممنونم..:)
  • روشنا ی صبح
  • حتی پرنده ها!
    حس خوبی ندارم نسبت بهشون :/
    عجب..!!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    CopyRight © 2013-2016 - Design By Pelake7 . All rights reserved

    هدايت به بالاي صفحه