پلاکــ هفت


پلاکــ هفت

هستم تا باشم، همین.!


کمابیش در جریان سقوط جرثقیل تو مکه و حادثه جدید منا هستید، حماقت و یه دندگی ما ایرانیا سَرِ دراز داشته و داره، تو این حادثه ها فک کنم بیشترین تلفات رو هم ما ایرانیا داشتیم و اون اتفاق فرودگاه جَدّه مارو از خَرِ شیطون که چه عرض کنم ، باید یه خَرِ خرتر پیدا کنم برا مثال زدن، پایین نیاورد که نیاورد. موندم این ملت غیور و فلان و بیسار چرا با وجود این اتفاقات بازم حاضرن پولشون رو خرجِ این سعودیا کنن!!!
من که تو این قضیه موندم هیچ، شمام هیچ، اصلا کل دنیا موندن تو کار ما !
«شاید» این اتفاقات واقعا اتفاقی بوده! شایدم عمدی، ولی اینو میدونم که سقوطِ چرتقیل تو مکه که تو 11 سپتامبر و مصادف با همون 11 سپتامبر معروف و بُرجای دوقلو بود اتفاقی نبوده؛ سقوطِ اون چرقیل پشت مقام ابراهیم که شلوغ ترین مکان بوده و اینکه فقط همون یه جرتقیل سقوط کرده و اینکه مخالف وزش باد بوده در صورتی که عربستان اعلام کرده بود علتش وزش شدید باد بوده و اینکه ساعت 5ونیم اون روز به بعد هیچ سعودی تو مکه نبوده و اینکه های دیگه رو من اتفاقی نمیدونم، شما هم ندونید،و بسپارید که ندونن و بسپاریدتر که اعلام کنن کُلُهم عمدی بوده.
ماجرای منا و بستن یکی از اتوبانا و روبرو کردن اون همه جمعیت تو یه اتوبان و برخوردشون و له شدنشون هم که جای خود داره که بخاطر رد شدن یکی از بچه شاهاشون که از بزرگ تا کوچیکشون یه زمانی دست شاه مارو میبوسیدن، حدود 1300 نفر جونِ خودشون رو از دست دادن!
ولی اینا درس عبرتی برا ما نمیشه و همچنان پیشتازانانه و پیتوکوچیان خودمون رو وقف اینا میکنیم .

دسته: {مونولوگ}

  • [ ۹۴/۰۷/۰۴ ]
    [ پلاک هفت ]

نظرات (۸)

  • ف. ن
  • همیشه باید مشکوک باشیم...تا به این زمان هیچوقت اتفاقات رو معمولی ندونستم...بخصوص این اتفاقات اخیر که واقعاً معمولی نیستند...
    تو کارِ این بشریت آدم میمونه، آخرش که چی !
  • زهـرا ...
  • حرف حق جواب نداره ...
    :)
  • یکی دیگر
  • نمیدونم به خدا.............
    انشااله که شاهینی..:)
  • آوو کادو
  • اندکی تامل...
    اندکی تر تامل..:|
  • فاطمه بانو
  • سلامت باشید :)
    ممنانم..:)
  • لو راز پام
  • والا من تا قبل این ماجرا میگفتم مکه آرزوی خیلی هاستو چرا همش میگن ریختن پول توو شکم عرباست ولی الان میگم حداقل باید چندسال رفتنش حرام بشه بلکه مردم نرنو ببینم اونوقت عربستان پول از کجا میاره.
    کافیه یه مرجع یه فتوای محکم در مورد حج بده، دیگه کار حله ولی مشکل اینه که هزاران نفر تو این کارِ حج و اوقاف دارن نون میخورن و خرج زندگی میدن که اکثرا هم درامدشون تو اعزام کاروان به حجه..
    باید به فکر اونام بود..:|
    حالا شما این یه دفه حرام اعلام نکن :))
  • اعصاب من
  • عزیز من با حرفت و اینکه زمان و ساعت سقوط جرثقیل با زمان و ساعت انفجار برجای دوقلو یکی بوده و پست تر از این سعودیها رو زمین کسی نیست کاملا موافقم
    ولی حج دستور خداست و همونطور که خودت در جواب نظر لورازپام نرفتنش با حکم حاکم شرع امکان پذیره
    وگرنه اون روی قضیه هم هست اشتباه نکنم پیامبر هست که میفرماید اگر کسی مستطیع باشه و حج نره موقع مرگ یا نصرانی باید بمیره یا یهودی
    قدیم الایام ها هم که مردم با پای پیاده میرفتند حج تو راه خیلیا می مردند احتملا
    ولی چون دستور خدا بودخ اینا میرفتند
    وگرنه کسی دیوانه شده که بیخودی این همه راه رو بکوبه و بره وسط بیابون
    گفتن اگر کسی استطاعت مالی داشت بره ، ولی من دیدم طرف از نونی زن و بچش میگزنه و میره..
    اون زمان مردم میرفتن حج سالم و سلامت ولی الان چی؟!
    یا در حال خریدن تو مکه یا به دنبال اینن که یه حاجی بیوفته پشت اسمشون «البته بعضیا، صحبتام جمع نیست»، الانم که وقتی میرن یا با مریضیای جورواجور برمیگردن،یا میمیرن، یا بهشون تعرض میشه..
    البته من حرف شما رو رد نمیکنم، حرف شمام کاملا صحیح و بجاست ولی به قولِ معروف «مسئولین باید رسیدگی کنن» :دی
    ممنان و چارپاسگزارم از شما :)
  • اعصاب من
  • اره مسئولین رو وللش
    ولی منظورم همان بودکه فرمودید
    نباس همه را جمع بست

    ده کرتم داداش :)
    ده کرتم.. :دی ی ی ی
    خوشمان آمد..:دی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">

    CopyRight © 2013-2016 - Design By Pelake7 . All rights reserved

    هدايت به بالاي صفحه